At the current stage this project is about finding statistical generalizations in qualitative, danish educational research. That is to check my assumption that there is a tendency to make statistical generalizations on the basis of observations which cannot support such generalizations.
I will be posting excerpts from all those studies which to me seem problematic. This post is part of that and this is a link to the first post in the line.
Kirkeby, C., & Hansen, C. T. (2018)
Reference:
Kirkeby, C., & Hansen, C. T. (2018). Blended learning for korte og specialiserede undervisningsforløb. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 13(25), 107–119.
https://doi.org/10.7146/dut.v13i25.104486
Abstract:
Artiklen beskriver etableringen og justeringen efter den første gennemførelse af et treugers-kursus på DTU i simuleringsmodeller for sygdomsspredning. Deltagerne skal både lære de nødvendige programmeringsfærdigheder til at kunne skrive si-muleringskoden, og de skal lære teori og praksis omkring simulering. Vi fokuserer her på tre udfordringer omkring dette kursus. Kurset er delt op i en off-campus-uge, hvor de studerende skal lære at programmere, og dernæst to on-campus-uger, hvor de skal lære at simulere og bruger deres programmeringsfærdigheder på en selv-valgt projektopgave. Med få justeringer blev off-campus-delen optimeret, så den understøtter on-campus-delen. De studerende fik mere fleksibilitet i arbejdstiden den første uge, og de fagligt svage studerende kunne bruge mere tid, mens kursets forløb blev varieret. Her beskrives styrker og svagheder ved gennemførelsen af kur-set som blended learning. Generelt viste blended learning sig at være en udmærket metode til at give studerende og undervisere mere fleksibilitet
Testable hypothesis?:
Nej: "I denne artikel beskriver vi et blended learning tre-ugers-kursus, der er afviklet to gange på DTU. Vi har fokus på de pædagogiske overvejelser i forbindelse med plan-lægningen af kursets off-campus-del, og vi reflekterer over undervisernes observati-oner af de studerendes adfærd i on-campus-delen, der fører til justering og udvikling af kurset. Til slut samler vi erfaringer op og skitserer nogle undervisningsmuligheder, til næste gang kurset afvikles. " s108
Method/materials:
"Det første år kurset blev kørt, var der 12 studerende, og det andet år var der 6 studerende. " s112
Statistical generalizations:
There are none.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar