At the current stage this project is about finding statistical generalizations in qualitative, danish educational research. That is to check my assumption that there is a tendency to make statistical generalizations on the basis of observations which cannot support such generalizations.
I will be posting excerpts from all those studies which to me seem problematic. This post is part of that and this is a link to the first post in the line.
Jensen, L. B., Jacobsen, K. A., & Husen, K. J. (2018)
Reference:
Jensen, L. B., Jacobsen, K. A., & Husen, K. J. (2018). Barrierer for det gode ph.d.-forløb og udvikling af et cafétilbud i biblioteket. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 13(25), 71–90. https://doi.org/10.7146/dut.v13i25.96698
Abstract:
Denne artikel formidler et projekt, der blev gennemført i Syddansk Universitetsbib-liotek for at udvikle et støttetilbud til ph.d.-studerende. Projektet skulle dels afdæk-ke interessen, dels udvikle tilbuddets nærmere form og indhold. En bagvedliggende tanke var, at tilbuddet – for at blive en succes – skulle adressere de barrierer, ph.d.-studerende oplever i deres ph.d.-forløb.
Personlige interviews med ph.d.-studerende pegede på dårlig vejlederrelation, un-dervisningspres og manglende kendskab til egen organisation og rettigheder som nogle af de oplevede barrierer. Konsekvenserne var bl.a. oplevede dårlige kompe-tencer i tidsstyring og informationssøgning samt, på den psykosociale side, ensom-hed, faglig usikkerhed og dårlig trivsel.
På den baggrund har biblioteket udviklet et cafétilbud med det formål at understøt-te fagligt og socialt netværk blandt ph.d.-studerende på tværs af fagområder.
Det er forventningen, at projektets metode og resultater kan være til inspiration for andre, der er i berøring med studerende og ph.d.-studerende, f.eks. gennem vejled-ning eller andre supportfunktioner på videregående uddannelsesinstitutioner.
Testable hypothesis?:
Nej: "Hvad er barriererne for et godt ph.d.-forløb set med de ph.d.-studerendes egne øj-ne? Hvordan kan biblioteket byde ind? Med disse forhold kortlagt vil det være muligt at udvikle et servicetilbud til ph.d.-studerende, som opfylder et reelt oplevet behov, dvs. et servicetilbud, som ph.d.-studerende både vil finde relevant, som de også i praksis vil benytte sig af, og som potentielt kan medvirke til at skabe bedre ph.d.-forløb.I det følgende præsenterer vi fremgangsmåde for og hovedresultater af det udvik-lingsprojekt, vi har gennemført i regi af biblioteket for at undersøge og udvikle café-tilbuddet. Derefter beskrives og diskuteres det cafétilbud, der er realiseret på bag-grund af projektet." s74
Method/materials:
"Interviewundersøgelsen blev gennemført med ph.d.-studerende på de fakulteter på SDU, hvor der ikke i forvejen er fungerende ph.d.-klubber1. I alt 12 personer blev interviewet, fordelt med fire fra hhv. det samfundsvidenskabelige fakultet, det hu-manistiske fakultet og det tekniske fakultet. " s75
Statistical generalizations:
None
Comments:
I have flagged this study for generalizations of type 1 which means that there are none of concern (see typology).
Ingen kommentarer:
Send en kommentar