At the current stage this project is about finding statistical generalizations in qualitative, danish educational research. That is to check my assumption that there is a tendency to make statistical generalizations on the basis of observations which cannot support such generalizations.
I will be posting excerpts from all those studies which to me seem problematic. This post is part of that and this is a link to the first post in the line.
Andersson, V., & Clausen, H. B. (2020)
Reference:
Andersson, V., & Clausen, H. B. (2020). Samskabelse i Praksis - erfaringer fra et undervisningsforløb. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 15(28), 6–15. https://doi.org/10.7146/dut.v15i28.112547
Abstract:
Artiklen er en beskrivelse af et undervisningsforløb og de overvejelser og refleksioner, vi har gjort os i vores samarbejde med eksterne partnere. I forløbet skulle de studerende samarbejde med en virksomhed, løse en opgave for virksomheden og ’pitche’ deres forslag som en del af eksamensformen. De skulle bruge deres faglige og analytiske kompetencer som en del af det forberedende arbejde, inden de afleverede den færdige rapport til samarbejdspartnerne. Det vil sige de studerende fik eksplicit bevågenhed på, hvilke kompetencer de havde i spil. Samtidig var samarbejdet med virksomhederne også en integreret del af kursusundervisningen på semestret, forstået på den måde, at de temaer, teorier og begreber, som vi tog op, kunne bruges af de studerende i deres senere arbejde med virksomhederne, både praktisk og teoretisk.
Testable hypothesis?:
Nej: "Artiklen er en beskrivelse af et undervisningsforløb og de overvejelser og refleksioner, vi har gjort os i vores samarbejde med eksterne partnere. " abstract
"Vores pædagogiske problemstilling var, om man i et samarbejde mellem de studerende, un-dervisere og eksterne partnere kunne samskabe et aktivt og kreativt læringsforløb, hvor de studerendes akademiske kompetencer blev synliggjort, både for de studerende selv og for samarbejdspartnerne. " s14
Method/materials:
"Nærværende artikel er en fremstilling af, hvordan vi formulerede, udførte og reflekterer over et undervisningsforløb. Vi var selv undervisere på forløbet. Vi vægter en empirisk fremstilling på baggrund af vores egne erfaringer med forløbet og ved brug af citater fra interviews med studerende under og efter forløbet. "s7
"Vi evaluerer løbende, interviewer studerende og indgår i samarbejde med dem, sådan at vi kan udvikle både forskning og un-dervisning. Vores data til denne artikel er et undervisningsforløb fra september 2018 til janu-ar 2019 for 18 studerende på Mobility-semesteret. De studerende blev interviewet af os efter deres præsentation i pilotforløbet 3. oktober 2018, og desuden bruger vi materiale indsamlet via video-interview med de studerende efter deres semestereksamen den 15. januar 2019. Vi har lavet interviews med tre grupper efter pilotperioden (3. oktober) og interviews med alle 18 studerende efter eksamen (15. januar). Disse sidste interviews blev foretaget af en stu-dentermedhjælper. At en tredje person, der ikke er tilknyttet undervisningsforløbet, inter-viewer, giver de studerende mulighed for større frihed i deres svar og kommentarer til forlø-bet. Alle interviews er foretaget på engelsk og oversat til dansk af os til brug i denne artikel.""s8
Statistical generalizations:
None
Comments:
I have flagged this study for type 1 (see typology).
Ingen kommentarer:
Send en kommentar