fredag den 13. januar 2023

Generalizations 32# Andersson, V., & Clausen, H. B. (2020)

At the current stage this project is about finding statistical generalizations in qualitative, danish educational research. That is to check my assumption that there is a tendency to make statistical generalizations on the basis of observations which cannot support such generalizations.

I will be posting excerpts from all those studies which to me seem problematic. This post is part of that and this is a link to the first post in the line.

Andersson, V., & Clausen, H. B. (2020)

Reference:

Andersson, V., & Clausen, H. B. (2020). Samskabelse i Praksis - erfaringer fra et undervisningsforløb. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 15(28), 6–15. https://doi.org/10.7146/dut.v15i28.112547

 

Abstract:

Artiklen er en beskrivelse af et undervisningsforløb og de overvejelser og refleksioner, vi har gjort os i vores samarbejde med eksterne partnere. I forløbet skulle de studerende samarbejde med en virksomhed, løse en opgave for virksomheden og ’pitche’ deres forslag som en del af eksamensformen. De skulle bruge deres faglige og analytiske kompetencer som en del af det forberedende arbejde, inden de afleverede den færdige rapport til samarbejdspartnerne. Det vil sige de studerende fik eksplicit bevågenhed på, hvilke kompetencer de havde i spil. Samtidig var samarbejdet med virksomhederne også en integreret del af kursusundervisningen på semestret, forstået på den måde, at de temaer, teorier og begreber, som vi tog op, kunne bruges af de studerende i deres senere arbejde med virksomhederne, både praktisk og teoretisk.

 

Testable hypothesis?:

 Nej: "Artiklen er en beskrivelse af et undervisningsforløb og de overvejelser og refleksioner, vi  har  gjort  os  i  vores  samarbejde  med  eksterne  partnere.  " abstract


"Vores pædagogiske problemstilling var, om man i et samarbejde mellem de studerende, un-dervisere  og  eksterne  partnere  kunne  samskabe  et  aktivt  og  kreativt  læringsforløb,  hvor  de  studerendes  akademiske  kompetencer  blev  synliggjort,  både  for  de  studerende  selv  og  for  samarbejdspartnerne. " s14

 

Method/materials:

"Nærværende artikel er en fremstilling af, hvordan vi formulerede, udførte og reflekterer over et undervisningsforløb. Vi var selv undervisere på forløbet. Vi vægter en empirisk fremstilling på baggrund af vores egne erfaringer med forløbet og ved brug af citater fra interviews med studerende under og efter forløbet. "s7


"Vi  evaluerer  løbende,  interviewer  studerende og indgår i samarbejde med dem, sådan at vi kan udvikle både forskning og un-dervisning. Vores data til denne artikel er et undervisningsforløb fra september 2018 til janu-ar 2019 for 18 studerende på Mobility-semesteret. De studerende blev interviewet af os efter deres præsentation i pilotforløbet 3. oktober 2018, og desuden bruger vi materiale indsamlet via video-interview med de studerende efter deres semestereksamen den 15. januar 2019. Vi har  lavet  interviews  med  tre  grupper  efter  pilotperioden  (3.  oktober)  og  interviews  med  alle  18  studerende  efter  eksamen  (15.  januar).  Disse  sidste  interviews  blev  foretaget  af  en  stu-dentermedhjælper.  At  en  tredje  person,  der  ikke  er  tilknyttet  undervisningsforløbet,  inter-viewer, giver de studerende mulighed for større frihed i deres svar og kommentarer til forlø-bet. Alle interviews er foretaget på engelsk og oversat til dansk af os til brug i denne artikel.""s8

 

Statistical generalizations:

None

 

Comments:

I have flagged this study for type 1 (see typology).


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Projektet videreført på ny blog

 En af formålene med projektet er løbende at dokumentere projektets udvikling. Grundet begrebslige problemstillinger er jeg gået væk fra at ...